ייעוץ וסיוע לעסקים

ינואר 15, 2017 ייעוץ

שוק ההון מורכב ממספר ענפים פיננסיים נפרדים אשר משפיעים אחד על השני ועל הכלכלה בכללותה. מרכיבי שוק ההון הם השוק הראשי, השוק המשני, שוק הכסף, שוק הון החוסכים, השוק המיידי, השוק העתידי ושוק החליפין הבינלאומי.

סיוע לעסקים על ידי גיוס מקורות מימון שייך לשוק הון החוסכים. מצד אחד החוסכים בו מספקים את כספי המימון לטווח הארוך ומצד שני אלה הזקוקים למתן סיוע לעסקים, משתמשים במימון לטווח ארוך כהלוואות להשקעה בפרויקטים, כמו בניית עסקים חדשים והרחבת עסקים וחברות קיימות.

חברות הבנקים וחברות הביטוח משמשות כגופים פיננסיים המתווכים בין הציבור הרחב, אשר משקיע את כספו במגוון תכניות חיסכון וכיסויי ביטוח למיניהם, לבין השוק העסקי אשר חלקו הגדול זקוק לשימוש במקורות מימון ובמתן סיוע לעסקים. הערך הפיננסי של מעגל כלכלי זה הינו רב ובעל השפעה דומיננטית על שאר ענפי שוק ההון.

בעקבות תובנה זו הקימה מדינת ישראל מקורות מימון נוספים העוסקים במתן סיוע לעסקים בערבותה. כיום קיימות מספר קרנות המעניקות הלוואות אטרקטיביות, ביניהן: קרן תבור לעסקים, הקרן לעסקים קטנים, הקרן לעידוד הייצוא ופיתוח השיווק, קרנות סיוע לעסקים מגזריות, קרנות סיוע לעסקים לחבל עוטף עזה, קרן קורת, קרן שמש ועוד.

פרסומים רבים מטעם המדינה ומטעם הגופים המממנים העלו את מודעותם של האזרחים ובעלי העסקים הזקוקים למתן סיוע לעסקים. שוק זה מציע מגוון רחב של הלוואות לעסקים בנקאיות, הלוואות חוץ בנקאיות, דרך קרנות המדינה או אולי הלוואת אקספרס? ייתכן שעדיף לעסק להסתפק רק בהגדלת מסגרת האשראי ובכך ליצור תזרים מזומנים מתאים יותר.

מגוון רחב זה של אפשרויות לעתים יוצר בלבול בקרב מבקשי ההלוואות והעומס האינפורמטיבי מקשה בבחירת החלטה נבונה. כדי לעבור מסוכה זו בקלות יתרה, ניתן לקבל מימון לעסקים דרך חברות המתמחות בעזרה וייעוץ פיננסי ומספקות את הידע הנדרש, על ידי צוותי כלכלנים בכירים אשר צברו ניסיון במערכת הבנקאית. ייעוץ פיננסי כולל התאמה של בקשת הלקוח לצורך העסקי ולגוף שמספק את ההלוואה ודרישותיו הפנימיות.